Komunikat ZUS w ramach "e-wizyta"

Print Drukuj

W ZUS uruchomiono usługę e-wizyty, umożliwiającą zdalne wideorozmowy z ekspertami. Klient musi posiadać komputer lub smartfon z kamerą i mikrofonem oraz zarejestrować się na stronie www.zus.pl, podając swoje dane osobowe. Wybierając obszar merytoryczny e-wizyty, klienci mogą skupić się na zagadnieniach związanych z zasiłkami, emeryturami, renty czy zakładaniem profilu PUE.

Wizyty online są dostępne w dni robocze, w godzinach 9.00-14.30, z maksymalnym czasem trwania do 20 minut. Dzień przed spotkaniem klienci otrzymają przypomnienie SMS, a w dniu wizyty – e-mail z linkiem do połączenia. W przypadku chęci omówienia indywidualnej sprawy, klienci powinni przygotować dokument tożsamości do pokazania przed kamerą.

E-wizytę mogą również odbywać opiekunowie prawni oraz osoby z pełnomocnictwem zarejestrowanym w ZUS. Usługa służy wygodzie i bezpieczeństwu klientów, oferując szybki dostęp do informacji i wsparcia.

zus
 
Czekamy na klientów online. Ruszyła e-wizyta w ZUS


Dbamy o bezpieczeństwo i czas naszych klientów, dlatego wprowadzamy kolejne udogodnienie – e-wizytę. Jest to wideorozmowa z naszym ekspertem z placówki ZUS. Wystarczy komputer lub smartfon z kamerką i mikrofonem.
 
Aby można było odwiedzić ZUS online, należy wejść na stronę  www.zus.pl. Podczas rezerwacji podajemy swoje  dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, kod pocztowy miejsca zamieszkania. Należy wybrać również obszar merytoryczny e-wizyty, czyli: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracujący, założenie profilu PUE, docelowo również doradca ds. ulg i umorzeń
 
Klient wybiera dogodny dla siebie termin i godzinę wizyty online. Podczas e-wizyty nasi eksperci odpowiedzą na pytania z zakresu emerytur i rent, zasiłków, ubezpieczeń i składek. Na wirtualną wizytę można umówić się w dni robocze godzinach 9.00-14.30. Może ona trwać nie dłużej niż 20 min.
 
Dzień przed spotkaniem otrzymasz sms z przypomnieniem o e-wizycie – na wskazany podczas rejestracji numer telefonu. Natomiast w dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem otrzymasz mail, kliknij link otrzymany w mailu – połączysz się wtedy z pracownikiem ZUS.
 
Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji.  Jeżeli klient posiada pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.


 
Informacje o publikacji dokumentu