WNIOSKI NA DOFINANSOWANIE WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW PONIŻEJ 30 r.ż.
(decyduje pełna data urodzenia pracownika tj. dzień-miesiąc-rok
według stanu na dzień złożenia wniosku)
(decyduje pełna data urodzenia pracownika tj. dzień-miesiąc-rok
według stanu na dzień złożenia wniosku)
Na podstawie art. 15 zze ustawy o szczegółowych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2020 poz. 568 z późn. zm.) Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Legionowie ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19, w nastepujących terminach:
I nabór - od 28 kwietnia do 11 maja 2020 r.
II nabór - od 19 maja do 1 czerwca 2020 r.
III nabór - od 9 czerwca do 22 czerwca 2020 r.
IV nabór - od 24 czerwca 2020 r. do 10 czerwca 2021 r.
Powiatowy Urząd Pracy informuje, że Ustawą z 9 grudnia 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2255) finansowanie wsparcia zostało przedłużone do 30 czerwca 2021 r.
Wnioski o ww. wsparcie można składać do 10 czerwca 2021 r.
Jednocześnie nadmieniamy, że dofinansowanie z art.15zze udzielone może zostać na okres do 3 miesięcy. W przypadku, gdy Przedsiębiorca złożył wniosek na krótszy okres, może ubiegać się o kolejne dofinansowanie składając nowy wniosek, tak, aby łączny okres dofinansowania nie przekroczył 3 miesięcy.
KTO MOŻE UBIEGAĆ SIĘ O DOFINANSOWANIE
O dofinansowanie mogą ubiegać się organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (np. kościelne osoby prawne, kluby sportowe, spółdzielnie socjalne), u których nastąpił spadek przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19 o co najmniej 30%.
Wniosek o dofinansowanie organizacja/podmiot składa do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na siedzibę organizacji/podmiotu. |
- Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku przychodów z działalności statutowej.
- Spadek przychodów jest rozumiany jako stosunek łącznych przychodów z działalności statutowej w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających w okresie po dniu 31 grudnia 2019 r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku, w porównaniu do łącznych przychodów z działalności statutowej z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego.
- W przypadku gdy wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, tj. w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego - za miesiąc uważa się 30 kolejno po sobie następujące dni kalendarzowe.
- Do przychodów z działalności statutowej nie wlicza się darowizn rzeczowych i finansowych otrzymanych w związku z realizacją działań w zakresie przeciwdziałania COVID-19.
- Dofinansowanie nie podlega egzekucji sądowej ani administracyjnej, z wyjątkiem egzekucji prowadzonej na rzecz osób, na których wynagrodzenia i należne od tych wynagrodzeń składki na ubezpieczenia społeczne to dofinansowanie zostało przekazane. Środki te, w razie ich przekazania na rachunek płatniczy, są wolne od zajęcia na podstawie sadowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego.
- Organizacja nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
WYSOKOŚĆ PRZYZNAWANYCH ŚRODKÓW
- Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku przychodów o:
- co najmniej 30% – może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 50% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę w rozumieniu ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, zwanego dalej „minimalnym wynagrodzeniem", powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy w odniesieniu do każdego pracownika,
- co najmniej 50% – może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 70% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika,
- co najmniej 80% – może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 90% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika.
- W sytuacji, gdy organizacja pozarządowa skorzystała ze zwolnienia, w całości lub w części, z obowiązku opłacania należności z tytułu składek odprowadzanych do ZUS, nie może otrzymać dofinansowania w części dotyczącej składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Może natomiast otrzymać dofinansowanie części kosztów wynagrodzenia pracowników.
- Sytuacja, w której organizacja pozarządowa skorzystała z możliwości rozłożenia na raty lub przesunięcia terminu spłaty składek na ubezpieczenia społeczne, nie ma wpływu na otrzymanie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne.
- Wsparcie może zostać przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.
OBOWIĄZKI ORGANIZACJI POZARZĄDOWEJ W ZWIĄZKU Z UZYSKANIEM DOFINANSOWANIA
- Dofinansowanie jest wypłacane w okresach miesięcznych, na podstawie danych dołączonych do wniosku tj. oświadczenia o zatrudnianiu pracowników objętych wnioskiem oraz wysokości wynagrodzenia każdego z tych pracowników i należnych od tego wynagrodzenia składek na ubezpieczenia społeczne (Załącznik nr 2 do Wniosku – Wykaz pracowników tj. 3 kalkulatory w formie pliku Excel).
- Organizacja jest obowiązana do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych Umową przez okres dofinansowania.
- Organizacja jest zobowiązana poinformować powiatowy urząd pracy w formie oświadczenia o każdej zmianie danych, mających wpływ na wysokość wypłacanego dofinansowania w terminie 7 dni roboczych od dnia uzyskania informacji o jej wystąpieniu. Do informacji organizacja zobowiązana jest dołączyć zaktualizowany Wykaz pracowników stanowiący Załącznik nr 2 do Wniosku.
- Organizacja jest obowiązana złożyć do Urzędu Pracy dokumenty potwierdzające prawidłowość wykorzystania otrzymanych środków oraz dokumenty potwierdzające zatrudnienie pracowników, na których otrzymał dofinansowanie, w terminie 30 dni po zakończeniu okresu dofinansowania.
- Dofinansowanie powinno być przeznaczone na koszty wynagrodzeń pracowników i/lub należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne.
INFORMACJE DOTYCZĄCE SPOSOBU ZŁOŻENIA WNIOSKU:
Niezbędne dokumenty do złożenia wniosku!!!
|
- Wnioski należy składać elektronicznie za pośrednictwem serwisu internetowego, klikając na poniższy link i postępując zgodnie ze znajdującą się tam instrukcją:
https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup?idJednostki=14080#/inneSprawy/wyborUrzedu?dest=TARCZA Uwaga: Wniosek składany za pośrednictwem ww. serwisu internetowego praca.gov.pl musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP ( instrukcja jak założyć profil zaufany ). |
Wniosek wraz załącznikami składany elektronicznie powinien mieć pojemność nie większą niż 400kB. |
- W wyjątkowych sytuacjach Urząd dopuszcza możliwość przekazania w formie papierowej wypełnionego i podpisanego wniosku wraz z załącznikami oraz dwoma egzemplarzami podpisanej umowy w następujący sposób:
- składając dokumenty w zaadresowanej i szczelnie zamkniętej kopercie dedykowanej do skrzynki podawczej na dokumenty znajdującej się przy wejściu w holu głównym w siedzibie Starostwa Powiatowego w Legionowskie lub
- przesyłając tradycyjną pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Legionowie, ul. gen. Władysława Sikorskiego 11, 05-120 Legionowie. Liczy się data stempla pocztowego.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów: (22) 764 03 39 lub (22) 764 03 38 |
Dokumenty do pobrania
https://legionowo.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zze-organizacje

Dofinansowanie jest objęte współfinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programów Operacyjnych na lata 2014-2020.