DLA PRZEDSIĘBIORCY BĘDĄCEGO OSOBĄ FIZYCZNĄ, NIEZATRUDNIAJĄCEGO PRACOWNIKÓW (TZW. SAMOZATRUDNIONY) - nabór wniosków na dofinansowanie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej

Print Drukuj

Na podstawie art. 15 zzc ustawy o szczegółowych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2020 poz. 568 z późn. zm.) Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Legionowie ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19, w następujących terminach:

Powiatowy Urząd Pracy informuje, że Ustawą z 9 grudnia 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2255) finansowanie wsparcia zostało przedłużone do 30 czerwca 2021 r.
 
Wnioski o ww. wsparcie można składać do 10 czerwca 2021 r.
 

Jednocześnie nadmieniamy, że dofinansowanie z art. 15zzc udzielone może zostać na okres do 3 miesięcy. W przypadku, gdy Przedsiębiorca złożył wniosek na krótszy okres, może ubiegać się o kolejne dofinansowanie składając nowy wniosek, tak, aby łączny okres dofinansowania nie przekroczył 3 miesięcy.





I nabór   - od 28 kwietnia do 11 maja 2020 r.
II nabór  - od 19 maja do 1 czerwca 2020 r.
III nabór - od 9 czerwca do 22 czerwca 2020 r.
IV nabór - od 24 czerwca 2020 r. 10 czerwca 2021 r.

 
Wniosek o dofinansowanie przedsiębiorca składa do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na siedzibę przedsiębiorcy.
  1. Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumianych jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
  2. Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających w okresie po dniu 31 grudnia 2019 r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku, w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego.
  3. Za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, tj. w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego.
  4. Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania na te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej, które zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
  5. Dofinansowanie nie podlega egzekucji sądowej ani administracyjnej. Środki te, w razie ich przekazania na rachunek płatniczy, są wolne od zajęcia na podstawie sadowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego.
WYSOKOŚĆ PRZYZNAWANYCH ŚRODKÓW
  1. Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów o:
    1. co najmniej 30% – może być przyznane w wysokości 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie (1 300 zł),
    2. co najmniej 50% – może być przyznane w wysokości 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie (1 820 zł),
    3. co najmniej 80% – może być przyznane w wysokości 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie (2 340 zł).
  2. Wsparcie może zostać przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.
  3. We wniosku, znajduje się algorytm, według którego należy dokonać obliczenia spadku obrotów.
OBOWIĄZKI PRZEDSIĘBIORCY W ZWIĄZKU Z UZYSKANIEM DOFINANSOWANIA
  1. Przedsiębiorca jest obowiązany do prowadzenia działalności gospodarczej przez okres, na który przyznane zostało dofinansowanie.
  2. Bez względu na termin złożenia wniosku, dofinansowanie obowiązuje od miesiąca, w którym wniosek został złożony.
  3. Dofinansowanie powinno być przeznaczone na koszty prowadzenia działalności gospodarczej.
  4. W przypadku nieprowadzenia działalności gospodarczej przez okres wynikający z umowy, przedsiębiorca jest obowiązany do zwrotu środków proporcjonalnie do okresu nieprowadzenia działalności gospodarczej, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania starosty. Zwrot środków następuje bez odsetek.
INFORMACJE DOTYCZĄCE SPOSOBU ZŁOŻENIA WNIOSKU:
 
Niezbędne dokumenty do złożenia wniosku!!!
  1. Przed złożeniem wniosku prosimy o zapoznanie się z treścią obowiązujących dokumentów.
  2. Wnioski należy składać w terminach podanych w ogłoszeniu o naborze.
  3. Przedsiębiorca ubiegający się o dofinansowanie powinien złożyć komplet następujących dokumentów:
    • wniosek o udzielenie dofinansowania, który stanowi Załącznik nr 1 do umowy,
    • umowa o wypłatę dofinansowania  (UWAGA: w przypadku składania dokumentów w wersji papierowej Wnioskodawca dołącza podpisaną umowę w dwóch egzemplarzach, w przypadku składania dokumentów w wersji elektronicznej za pośrednictwem serwisu internetowego praca.gov.pl. umowa powinna być dołączona w jednym egzemplarzu),
    • Załącznik nr 1 do Wniosku - Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 .
 
  1. Wnioski należy składać elektronicznie za pośrednictwem serwisu internetowego, klikając na poniższy link i postępując zgodnie ze znajdującą się tam instrukcją:
https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup?idJednostki=14080#/inneSprawy/wyborUrzedu?dest=TARCZA
 
Uwaga: Wniosek składany za pośrednictwem serwisu internetowego praca.gov.pl musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP ( instrukcja jak założyć profil zaufany ).
 
Wniosek wraz załącznikami składany elektronicznie powinien mieć pojemność nie większą niż 400kB.
 
  1. W wyjątkowych sytuacjach Urząd dopuszcza możliwość przekazania w formie papierowej wypełnionego i podpisanego wniosku wraz z załącznikami oraz dwoma egzemplarzami podpisanej umowy w następujący sposób:
  1. składając dokumenty w zaadresowanej i szczelnie zamkniętej kopercie dedykowanej  do skrzynki podawczej na dokumenty znajdującej się przy wejściu w holu głównym w siedzibie Starostwa Powiatowego w Legionowskie lub
  2. przesyłając tradycyjną pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Legionowie, ul. gen. Władysława Sikorskiego 11, 05-120 Legionowie. Liczy się data stempla pocztowego.
 
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów:
 (22) 764 03 00 lub (22) 764 03 34
 
Dokumenty do pobrania
https://legionowo.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zzc-samozatrudnieni

 
Dofinansowanie jest objęte współfinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programów Operacyjnych na lata 2014-2020.
Logo PO WER - 2018.jpg
 logo RPO WM - 2018.png
 
Informacje o publikacji dokumentu