OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW NA MIKROPOŻYCZKĘ DLA MIKROPRZEDSIĘBIORCY

Print Drukuj
Tarcza antykryzysowa COVID19
Na podstawie art. 15 zzd ustawy o szczegółowych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2020 poz. 568) Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Legionowie od dnia 2 kwietnia 2020 r. ogłasza nabór wniosków o niskooprocentową pożyczkę z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
 
UWAGA: ZMIANA PODMIOTÓW UPRAWNIONYCH DO UBIEGANIA SIĘ O MIKROPOŻYCZKĘ!

Z pożyczki może skorzystać:

1) mikroprzedsiębiorca
, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców tj. przedsiębiorca, który w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki:
  1. zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników oraz
  2. osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów euro)
lub
 
2) podmiot, który nie zatrudnia oraz nigdy nie zatrudniał pracowników

oraz który prowadził działalność gospodarczą przed dniem 1 marca 2020 r.

 
Wniosek o pożyczkę mikroprzedsiębiorca składa do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej.
  1. Pożyczka może zostać przeznaczona na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej np.: opłacenie podatków, składek, kosztów wynajmu lokalu.
  2. Pożyczka jest udzielana ze środków Funduszu Pracy do wysokości 5 tys. zł, zaś jej oprocentowanie jest stałe i wynosi w skali roku 0,05 stopy redyskonta weksli przyjmowanych przez Narodowy Bank Polski.
  3. Okres spłaty pożyczki nie może być dłuższy niż 12 miesięcy, z karencją w spłacie kapitału wraz z odsetkami przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki.
 
Informacja o umorzeniu pożyczki!
  1. Pożyczka wraz z odsetkami na wniosek mikroprzedsiębiorcy podlega umorzeniu, pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca będzie prowadził działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki.
  2. Po tym okresie mikroprzedsiębiorca składa do Urzędu Pracy Wniosek o umorzenie pożyczki, w którym oświadcza, że prowadził działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki.
  3. Warunek ten będzie miał zastosowanie do wszystkich pożyczek, tj. również tych, które zostaną udzielone do dnia wejścia w życie przedmiotowej zmiany. (Podstawa prawna: ustawa z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz. U. 2020 r. poz. 695).
 
INFORMACJE DOTYCZĄCE SPOSBU ZŁOŻENIA WNIOSKU:
 
 
Niezbędne dokumenty do złożenia wniosku!!!
  1. Przed złożeniem wniosku prosimy o zapoznanie się z treścią obowiązujących dokumentów.
  2. Do wniosku mikroprzedsiębiorca jest zobowiązany dołączyć:
    • umowę o udzielenie pożyczki
    • pełnomocnictwo, w sytuacji gdy wniosek składa pełnomocnik
    • Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensacyjną negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19
  1. Wnioski należy składać elektronicznie za pośrednictwem serwisu internetowego, klikając na poniższy link i postępując zgodnie ze znajdującą się tam instrukcją:
https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup?idJednostki=14080%20-%20/inneSprawy/wyborUrzedu?dest=TARCZA#/inneSprawy/wyborUrzedu?dest=TARCZA
 
Uwaga: Przedsiębiorca składający wniosek za pośrednictwem serwisu internetowego powinien posiadać podpis elektroniczny, przy wykorzystaniu profilu zaufanego instrukcja jak założyć profil lub podpisu kwalifikowalnego.
 
Wniosek wraz załącznikami składany elektronicznie powinien mieć pojemność nie większą niż 400kB.
  1. W wyjątkowych sytuacjach Urząd dopuszcza możliwość przekazania w formie papierowej wypełnionego i podpisanego wniosku wraz z dwoma egzemplarzami podpisanej umowy w następujący sposób:
  1. składając dokumenty w zaadresowanej i szczelnie zamkniętej kopercie do dedykowanej urny na dokumenty znajdującej się przy wejściu w holu głównym w siedzibie Starostwa Powiatowego w Legionowskie lub
  2. przesyłając tradycyjną pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Legionowie, ul. gen. Władysława Sikorskiego 11, 05-120 Legionowie. Liczy się data stempla pocztowego.
 
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów:
 (22) 774 25 16 wew. 336, (22) 764 03 36 lub  (22) 774 01 14
 
Pytania i odpowiedzi dotyczące mikropożyczek, kliknij na poniższy link:

https://psz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/pozyczka

 
Informacje o publikacji dokumentu