ORGANIZACJE POZARZĄDOWE - nabór wniosków o jednorazową pożyczkę

Print Drukuj
Na podstawie art. 15 zzda ustawy z dnia 19 czerwca 2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postepowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19 (Dz. U. 2020 r. poz. 1086) Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Legionowie od dnia 24 czerwca 2020 r. ogłasza nabór wniosków o jednorazową pożyczkę z Funduszu Pracy dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej lub statutowej.

Powiatowy Urząd Pracy informuje, że Ustawą z 9 grudnia 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2255) finansowanie wsparcia zostało przedłużone do 30 czerwca 2021 r.
 
Wnioski o ww. wsparcie można składać do 10 czerwca 2021 r.

 
 
TERMIN NABORU
I nabór – od 24 czerwca 2020 r. do 10 czerwca 2021 r.
 
KTO MOŻE UBIEGAĆ SIĘ O POŻYCZKĘ?
O pożyczkę może ubiegać się organizacja pozarządowa lub podmiot, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które prowadziły działalność przed dniem 1 kwietnia 2020 r.
 
Wniosek o pożyczkę organizacja/podmiot składa do powiatowego urzędu pracy,
właściwego ze względu na siedzibę organizacji/podmiotu.
 
  1. Pożyczka może zostać przeznaczona na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej lub statutowej np.: opłacenie podatków, składek, kosztów wynajmu lokalu.
  2. Pożyczka jest udzielana ze środków Funduszu Pracy wysokości nie wyższej niż 5 000 zł. Wysokość pożyczki nie może przekroczyć 10% przychodów w poprzednim roku bilansowym. Przychód organizacji/podmiotu w poprzednim roku bilansowym nie może przekroczyć 100 000 zł.
  3. We wniosku organizacja/podmiot przedstawia w formie oświadczenia wysokość łącznych przychodów osiągniętych w poprzednim roku bilansowym.
  4. Oprocentowanie pożyczki jest stałe i wynosi w skali roku 0,05 stopy redyskonta weksli przyjmowanych przez Narodowy Bank Polski.
  5. Okres spłaty pożyczki nie może być dłuższy niż 12 miesięcy, z karencją w spłacie kapitału wraz z odsetkami przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki.
Informacja o umorzeniu pożyczki!
  1. Pożyczka wraz z odsetkami podlega umorzeniu, pod warunkiem, że organizacja/podmiot będzie prowadzić działalność przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki.
  2. Przychód z tytułu umorzenia pożyczki nie stanowi przychodu w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych.
  3. Środki pochodzące z pożyczki nie podlegają egzekucji sądowej ani administracyjnej. Środki te, w razie ich przekazania na rachunek płatniczy, są wolne od zajęcia na podstawie sądowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego.
 
 
INFORMACJE DOTYCZĄCE SPOSOBU ZŁOŻENIA WNIOSKU:
 
Niezbędne dokumenty do złożenia wniosku!!!
  1. Przed złożeniem wniosku prosimy o zapoznanie się z treścią obowiązujących dokumentów.
  2. Wnioskodawca ubiegający się o mikropożyczkę powinien złożyć komplet następujących dokumentów:
    • wniosek o udzielenie pożyczki, który stanowi Załącznik nr 1 do umowy,
    • umowa o udzielenie pożyczki (UWAGA: w przypadku składania dokumentów w wersji papierowej Wnioskodawca dołącza podpisaną umowę w dwóch egzemplarzach, w przypadku składania dokumentów w wersji elektronicznej za pośrednictwem serwisu internetowego praca.gov.pl. umowa powinna być dołączona w jednym egzemplarzu),
    • Załącznik nr 1 do Wniosku - Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensacyjną negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 ),
    • pełnomocnictwo, wymagane w sytuacji gdy wniosek składa pełnomocnik.
 
  1. Wnioski należy składać elektronicznie za pośrednictwem serwisu internetowego, klikając na poniższy link i postępując zgodnie ze znajdującą się tam instrukcją:
https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup?eform=PSZ-PKDO#/inneSprawy/wyborUrzedu
 
 
Uwaga: Wnioskodawcy składający wniosek za pośrednictwem serwisu internetowego powinien posiadać podpis elektroniczny, przy wykorzystaniu profilu zaufanego instrukcja jak założyć profil lub podpisu kwalifikowalnego.
 
 
Wniosek wraz załącznikami składany elektronicznie powinien mieć pojemność nie większą niż 400kB.
 
  1. W wyjątkowych sytuacjach Urząd dopuszcza możliwość przekazania w formie papierowej wypełnionego i podpisanego wniosku wraz z dwoma egzemplarzami podpisanej umowy w następujący sposób:
  1. składając dokumenty w zaadresowanej i szczelnie zamkniętej kopercie do dedykowanej urny na dokumenty znajdującej się przy wejściu w holu głównym w siedzibie Starostwa Powiatowego w Legionowskie lub
  2. przesyłając tradycyjną pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Legionowie, ul. gen. Władysława Sikorskiego 11, 05-120 Legionowie. Liczy się data stempla pocztowego.
 
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów:
 (22) 764 03 12 lub (22) 764 03 11 lub (22) 764 03 40
 
Dokumenty do pobrania
https://legionowo.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zzda-pozyczka-org

 
Informacje o publikacji dokumentu