Na podstawie art. 15 zzc ustawy o szczegółowych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2020 poz. 568 z późn. zm.) Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Legionowie ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19, w następujących terminach:
Powiatowy Urząd Pracy informuje, że Ustawą z 9 grudnia 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2255) finansowanie wsparcia zostało przedłużone do 30 czerwca 2021 r.
Wnioski o ww. wsparcie można składać do 10 czerwca 2021 r.
Jednocześnie nadmieniamy, że dofinansowanie z art. 15zzc udzielone może zostać na okres do 3 miesięcy. W przypadku, gdy Przedsiębiorca złożył wniosek na krótszy okres, może ubiegać się o kolejne dofinansowanie składając nowy wniosek, tak, aby łączny okres dofinansowania nie przekroczył 3 miesięcy.
I nabór - od 28 kwietnia do 11 maja 2020 r.
II nabór - od 19 maja do 1 czerwca 2020 r.
III nabór - od 9 czerwca do 22 czerwca 2020 r.
IV nabór - od 24 czerwca 2020 r. 10 czerwca 2021 r.
Wniosek o dofinansowanie przedsiębiorca składa do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na siedzibę przedsiębiorcy. |
- Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumianych jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
- Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających w okresie po dniu 31 grudnia 2019 r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku, w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego.
- Za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, tj. w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego.
- Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania na te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej, które zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
- Dofinansowanie nie podlega egzekucji sądowej ani administracyjnej. Środki te, w razie ich przekazania na rachunek płatniczy, są wolne od zajęcia na podstawie sadowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego.
- Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów o:
- co najmniej 30% – może być przyznane w wysokości 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie (1 300 zł),
- co najmniej 50% – może być przyznane w wysokości 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie (1 820 zł),
- co najmniej 80% – może być przyznane w wysokości 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie (2 340 zł).
- Wsparcie może zostać przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.
- We wniosku, znajduje się algorytm, według którego należy dokonać obliczenia spadku obrotów.
- Przedsiębiorca jest obowiązany do prowadzenia działalności gospodarczej przez okres, na który przyznane zostało dofinansowanie.
- Bez względu na termin złożenia wniosku, dofinansowanie obowiązuje od miesiąca, w którym wniosek został złożony.
- Dofinansowanie powinno być przeznaczone na koszty prowadzenia działalności gospodarczej.
- W przypadku nieprowadzenia działalności gospodarczej przez okres wynikający z umowy, przedsiębiorca jest obowiązany do zwrotu środków proporcjonalnie do okresu nieprowadzenia działalności gospodarczej, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania starosty. Zwrot środków następuje bez odsetek.
Niezbędne dokumenty do złożenia wniosku!!!
|
- Wnioski należy składać elektronicznie za pośrednictwem serwisu internetowego, klikając na poniższy link i postępując zgodnie ze znajdującą się tam instrukcją:
https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup?idJednostki=14080#/inneSprawy/wyborUrzedu?dest=TARCZA |
Uwaga: Wniosek składany za pośrednictwem serwisu internetowego praca.gov.pl musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP ( instrukcja jak założyć profil zaufany ). |
Wniosek wraz załącznikami składany elektronicznie powinien mieć pojemność nie większą niż 400kB. |
- W wyjątkowych sytuacjach Urząd dopuszcza możliwość przekazania w formie papierowej wypełnionego i podpisanego wniosku wraz z załącznikami oraz dwoma egzemplarzami podpisanej umowy w następujący sposób:
- składając dokumenty w zaadresowanej i szczelnie zamkniętej kopercie dedykowanej do skrzynki podawczej na dokumenty znajdującej się przy wejściu w holu głównym w siedzibie Starostwa Powiatowego w Legionowskie lub
- przesyłając tradycyjną pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Legionowie, ul. gen. Władysława Sikorskiego 11, 05-120 Legionowie. Liczy się data stempla pocztowego.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów: (22) 764 03 00 lub (22) 764 03 34 |
Dokumenty do pobrania
https://legionowo.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zzc-samozatrudnieni
Dofinansowanie jest objęte współfinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programów Operacyjnych na lata 2014-2020.