Wniosek o wpis do rejestru należy złożyć do marszałka województwa właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności. Wniosek może zostać złożony w formie elektronicznej (za pośrednictwem Systemu Teleinformatycznego Obsługi Rejestrów http://stor.praca.gov.pl/portal/#/kraz) lub papierowej.
Wniosek zawierać musi następujące dane:
- oznaczenie podmiotu ubiegającego się o wpis do rejestru,
- adres zamieszkania lub siedziby podmiotu oraz adresy, pod którymi będzie prowadzona działalność, wraz z nazwą gminy i województwa oraz numerem telefonu,
- oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności,
- określenie rodzaju świadczonych usług:
- pośrednictwa pracy, doradztwa personalnego, poradnictwa zawodowego lub
- pracy tymczasowej,
- numer identyfikacji podatkowej NIP,
- numer wpisu do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo informację o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – w przypadku przedsiębiorcy,
- adres poczty elektronicznej, o ile podmiot taki adres posiada.
Dostęp do KRAZ:
http://stor.praca.gov.pl/portal/#/kraz